Projekt VSUO

Razvojna naloga: Varno in spodbudno učno okolje (VSUO)

Osnovna šola in vrtec Apače se je v šolskem letu 2023-2024 vključila v razvojno nalogo  Varno in spodbudno učno okolje (VSUO)ki poteka pod okriljem Zavoda Republike Slovenije za šolstvo.

Tako izkušnje, kot številne raziskave o naravi učenja ter socialnih odnosih v šoli, nam namreč potrjujejo, da sta dobro počutje in klima kot učinka varnega in spodbudnega učnega okolja pomembna dejavnika učne zavzetosti in uspešnosti. Pri tem pa seveda z dobrim počutjem ne mislimo na lagodnost, pasivnost ali čutno ugodje, ampak na aktivno oziroma polno vključenost v učni proces in v dejavnosti, ki jih učenci doživljajo kot smiselne, ter v skupino, v kateri se čutijo sprejete in vključene.

Namen projekta je vpeljava modela VSUO na ravni vzgojno izobraževalnega zavoda. Tekom izvajanja razvojne naloge bomo udeleženci poglobili zavedanje o pomenu dobre klime in počutja, okrepili veščine vodenja skupine otrok za dobro vključenost otrok in zmanjšanje vedenjskih težav, se izpopolnili v lastni čustveni in vedenjski pismenosti, se seznanili z razlogi nezaželenega vedenja otrok in se tudi urili v strategijah za preprečevanje le-tega ter spoznali razliko med nasiljem in konflikti.

 

Cilji razvojne naloge:

  • Poglobiti zavedanje o pomenu dobre klime in počutja (na ravni kolektiva in razreda, na ravni skupine in posameznika) in okrepiti veščine vodenja razreda za dobro vključenost učencev in zmanjšanje vedenjskih težav.
  • Izpolniti se v čustveni in vedenjski pismenosti (komunikacijske veščine, uravnavanje čustev) z namenom krepitve različnih oblik čustvenega in socialnega učenja tudi pri učencih.
  • Seznanitev z razlogi neželenega vedenja učencev in urjenje strategije za preprečevanje in za soočanje.
  • Spoznati protokol za ravnanje v primeru nasilja in razliko med nasiljem in konflikti.
  • Opolnomočiti strokovne delavce za izvajanje aktivnosti varnega in spodbudnega učnega okolja z učenci.

 

Končni cilj projekta je, da na ravni VIZ »ustvarimo« sistematičen pristop h graditvi varnega in spodbudnega učnega okolja.

V ta namen smo v šolskem timu, v katerega smo vključeni učitelji različnih vzgojno izobraževalnih področij, začeli s prenosom vsebin iz seminarjev, tako na kolektiv strokovnih delavcev, kot tudi na učence. S strokovnimi delavci smo tako v okviru pedagoških konferenc imeli predstavitev vsebin projekta, izmenjali primere dobrih praks in začeli z izvajanjem različnih dejavnosti za krepitev čustvenega in socialnega opismenjevanja, samopodobe, sproščenega počutja, dobre oddelčne klime, dobrih medsebojnih odnosov in počutja, graditev varne navezanosti, uglašenega odnosa, prepoznavanje palete najrazličnejših občutij in čustev, usvajanje čustev in prepoznavanje čustvenih reakcij, samoregulacije in uravnavanje čustev. S tem želimo ustvariti boljše odnose med vsemi deležniki ter ustvariti klimo varnega in spodbudnega učnega okolja za vse.

Zavedamo se, da je vzpostavitev VSUO na ravni celotnega zavoda dolgotrajen proces, ki potrebuje čas in če želimo vzpostaviti varno in spodbudno okolje za celotno družbo, moramo začeti pri najmlajših. Stremeli bomo k temu, da postanemo varno in spodbudno učno okolje, tako za učence, kot tudi za njihove starše in prav tako za vse zaposlene na šoli.

 

 

Accessibility