Vzgojiteljici Nina in Janja sva se med 12. in 17. majem v Copenhagnu udeležili strukturiranega tečaja z naslovom Happy Schools: Positive Education for Well-Beeing and Life-Skills development.

Glavni namen tečaja je bil predstaviti sodoben pristop k izobraževanju, ki temelji na pozitivni psihologiji in se osredotoča na razvoj močnih področij posameznika, spodbujanje dobrega počutja, ter pridobivanje življenjskih veščin. Program je bil strukturiran tako, da je udeležencem omogočal aktivno sodelovanje, refleksijo ter takojšnje prenašanje teorije v prakso.



Potek tečaja po dnevih:
- dan: Uvod v tečaj, predstavitev udeležencev in njihovih institucij, ciljno usmerjene igre za grajenje zaupanja ter postavljanje osebnih ciljev. Sledil je temeljit pregled zgodovine in osnov pozitivne psihologije, vključno s pojmi, kot so: »pleasant life«, »good life«, »flow«, »flourishing« in »meaningful life«.
- dan: Poudarek na uporabi pozitivne psihologije v izobraževalnem kontekstu. Analiza izzivov, s katerimi se soočajo učitelji, učenci in družine. Sodelovali smo tudi v skupinskih razpravah in delili izkušnje iz lastnega okolja.
- dan: Kreativno oblikovanje programa pozitivne vzgoje za lastno ustanovo. Osredotočili smo se na identifikacijo in razvoj moči ter vrlin pri otrocih in zaposlenih.
- dan: Nadaljevanje oblikovanja programa, ter uvod v mindfulness (čuječnost) kot orodje za osredotočenost, sprostitev in večjo samorefleksijo. Vsak udeleženec je začel razvijati svoj osebni projekt, ki temelji na vsebinah tečaja.
- dan: Teme so bile usmerjene v vlogo učitelja kot pozitivnega modela, pomen samoopazovanja in notranje motivacije. Nadaljevali smo z osebnimi projekti in izmenjavo idej z drugimi udeleženci.
- dan: Zaključek tečaja z evalvacijo, pregledom pridobljenih znanj in kompetenc, ter podelitvijo potrdil o udeležbi. Sledila je tudi kulturna ekskurzija, ki je omogočila medkulturno povezovanje in izmenjavo dobrih praks z udeleženci iz drugih evropskih držav.


Izobraževanje je potekalo v dinamičnem, spodbudnem in zelo praktično usmerjenem okolju, z močnim poudarkom na osebni izkušnji, čustveni inteligenci in sodelovanju med udeleženci. Teoretična znanja so bila stalno povezana s konkretnimi vajami in diskusijami, kar je omogočalo takojšnje razumevanje in povezovanje vsebin z realnim delovnim okoljem.
Z velikim veseljem pa sva raziskovali tudi mesto Copenhagen in ob tem neizmerno uživali.




