Sledenje na delovnem mestu (Trebič, Češka)

Šest strokovnih delavk vrtca Apače-Stogovci se nas je od 31. 3. do 4. 4. 2025 v sklopu projekta Erasmus + udeležilo sledenja na delovnem mestu na Češkem,  v mestu Trebič.

Namen našega obiska je bil pridobiti vpogled v tujo vzgojno-izobraževalno prakso, spoznati različne pristope pri delu z otroki ter razvijati poklicne kompetence za nadaljnji strokovni razvoj.

Obiskale smo zasebni vrtec Kindergarten at the Castle – Mateřská škola Na Hradě, ki je poznan po inovativnem pristopu k zgodnjemu učenju in poudarjanju individualnega razvoja otrok.

Vrtčevski program je razdeljen na tri oddelke, ki vključujejo otroke, stare od dveh do sedem let. Vsak oddelek vodijo tri vzgojiteljice, pri čemer je uvajanje otrok mogoče šele pri dveh letih, ne že pri enajstih mesecih, kot to velja v Sloveniji. Posebnost vrtca je tudi odprtost do staršev, ki lahko otroka spremljajo v vrtcu kadarkoli.

Igralnice so prostorne in svetle, na stenah prevladuje dekoracija, medtem ko je otroških izdelkov razmeroma malo. Vsaka igralnica je opremljena z velikim TV zaslonom, ki ga uporabljajo za predvajanje pesmi in uspavank. Delo poteka predvsem neusmerjeno, kar pomeni, da se otroci samostojno odločajo, ali bodo sodelovali pri določeni dejavnosti. Zaradi tega pogosto prehajajo med dejavnostmi.

 

 

Prehrano v vrtec dostavljajo iz zunanjih virov. Otrokom je ves čas na voljo voda in malica, a smo opazile večje količine zavržene hrane, saj številni otroci jedi sploh ne poskusijo.

Pomemben del vzgojno-izobraževalnega programa temelji na bivanju na prostem, saj otroci vsak dan, ne glede na vreme, preživljajo veliko časa v naravi. Vrtčevska skupnost ima tudi svoj vrt, kjer otroci gojijo pridelke. Posebno pozornost posvečajo zgodnjemu učenju angleščine, v vsaki skupini je prisoten učitelj angleščine, ki z otroki komunicira na prilagojen način, kar pripomore k naravni jezikovni integraciji.

Velik poudarek namenjajo tudi čustvenemu razvoju otrok, ustvarjanju varnega in spodbudnega okolja ter razumevanju posameznikovih čustvenih potreb.

               

Takšna mednarodna izmenjava dokazuje, kako pomembno je sodelovanje med evropskimi ustanovami. Povezuje nas skupen cilj – ustvarjati čim boljše pogoje za otrokov razvoj in učenje. Veselimo se novih priložnosti v okviru programa Erasmus+ in možnosti, da bogate izkušnje prenesemo v naš vsakdanji vzgojno-izobraževalni prostor.

Accessibility