Strukturirani tečaj (Split, Hrvaška)

V okviru naše Erasmus+ akreditacije sva se odločili, da tokrat raziščeva učenje na prostem.

SOBOTA, 25. 5. 2024

Na tečaj sva se odpravili  zjutraj ob 9.00 z avtomobilom, v Split pa sva prispeli ob 16.00 in se namestili v najinem hotelu. Ob pol šestih smo se z ostalimi udeleženci sestali v prostorih organizacije Erasmus Courses Croatia. Najprej smo se registrirali, nato smo se vsi zbrali v skupnem prostoru. Zbralo se nas je okrog 50 udeležencev iz 14 različnih držav, ki bomo v tem tednu obiskovali 10 različnih tečajev. Sledila je kratka predstavitev udeležencev po državah. Nato nam je predavatelj Dario predstavil Hrvaško, Dalmacijo in predvsem življenje, kulinariko in posebnosti Dalmacije. Predstavil nam je njihovo organizacijo, tečaje, ki jih izvajajo in mesta, kjer jih izvajajo. Zanimivo je, da tečaje izvajajo tudi izven Hrvaške, kot na primer na Arubi, otoku Reunion, Berlinu in Sao Miguelu na Azorni obali. Po predstavitvi je sledila predstavitev in degustacija  kulinarike posameznih držav. Slovenijo sva predstavili z čokolado Gorenjka, Prekmursko gibanico in Cockto. Po tem smo imeli še skupinsko fotografiranje, na koncu pa smo se sprehodili do zbirnega mesta za naslednji dan.

NEDELJA, 26. 5. 2024

S tečajem smo pričeli ob 9.00. Najprej smo se zbrali udeleženci vseh tečajev skupaj in se pogovarjali o izzivih učiteljev v 21. stoletju. Razdelili smo se v tri skupine, v katerih smo razpravljali o slabostih, težavah in izzivih poučevanja in dela z otroki. Ugotovili smo, da se enaki izzivi pojavljajo v večini držav.

Po krajši pavzi smo se razdelili v skupine po posameznih tečajih. Naša predavateljica Vesna nam je predstavila potek dejavnosti, nato pa smo se odpravile v mesto, kjer smo na različnih lokacijah oziroma točkah razmišljale o možnostih pouka na prostem. Seznanila nas je s koraki učenja na prostem: o sami pripravi in načrtovanju dejavnosti, namenih in ciljih dejavnosti, aktiviranju predznanja, dogovoru o pravilih in skrbi za varnost, razdelitvi vlog in nalog, pričetku aktivnega dela, delu učencev, delitvi spoznanj in refleksiji. Na ta način smo prehodile in spoznale kar nekaj znamenitosti Splita in ob tem razmišljale o različnih možnostih izvedbe pouka na prostem.

Po končanem tečaju sva se odpravili po mestu in si ogledale še različne znamenitosti mesta: Dioklecijanova palača, Zlata vrata, prav tako sva se povzpele na stolp s 180 stopnicami in si Split ogledali še z druge perspektive.

PONEDELJEK, 27. 5. 2024

Današnji dan smo pričeli s predavateljico Marijano in maturantom Nikijem, ki sta nam predstavila projekt Zdravo more, katerega mentorica je Marijana, vanj pa so vključeni dijaki navtične šole. Cilj projekta je ohraniti zdravo morje, čistost vode in živali v morju. V okviru tega projekta večkrat organizirajo čistilne akcije, spremljajo in snemajo živali pod vodo, se učijo potapljanja in svoje akcije aktivno predstavljajo v medijih, zato so postali prepoznavni po celi Hrvaški. Prav tako so svoj projekt predstavili tudi v Evropskem parlamentu.

V drugem delu je naš tečaj potekal v luki Poljud, kjer smo se seznanili z različnimi pripomočki, ki jih uporabljajo za opazovanje in raziskovanje morske vode in živali (kamera GoPro, podvodni dron, erlenmajerice, prijemalke…). S temi pripomočki smo lovili manjše morske živali, ki smo jih nato opazovali. Marijana nam jih je predstavila in povedala, zakaj so pomembne za morsko življenje. Spoznali in opazovali smo mizide, bursele, morske ježke, morske zvezde, morske kumara… Pokazala nam je Instagram račun njihovega projekta in filme, ki jih imajo naložene, med njimi tudi posnetke živali pod mikroskopom. Na koncu smo se še same preizkusile v čiščenju morskega dna.

Zvečer smo se zbrali v centru mesta pri spomeniku Gregorja iz Nina, nato pa nas je vodička Suzi popeljala znotraj obzidja Dioklecijanove palače in nas zelo dobro poučila o zgodovinskih obdobjih splitskih veljakov in njihovem naseljevanju ter značilnostih arhitekture v posameznih obdobjih.

Dan se je zaključil z odlično večerjo  – sladoledom.

TOREK, 28. 5. 2024

Ob 9.00 smo se zbrali na zbirni lokaciji in se z avtobusom odpeljali v bližino kraja Solin do narodnega parka Jadro. Zgodovina Solina je vezana na reko Jadro, ki izvira v podnožju Mosora in je vse do danes pomemben vir vode stanovalcev Splita, Trogirja in okoliških krajev. Reka je velikega pomena za živalstvo in rastlinstvo, prav tako je v njeni okolici skozi zgodovino nastalo mnogo pomembnih znamenitosti antične dobe ter naravne in industrijske dediščine nove dobe.  

V sklopu projekta Jadro – izvir življenja so integrirani vsi ti motivi reke, ki smo jih ob ogledu Centra za obiskovalce tudi spoznali. Najprej smo si ogledali projekcijo filma “Jadro – izvor življenja”, v katerem nam je bila predstavljena predvsem solinska mehkoustna postrv, katere korenine segajo v prazgodovino in jo najdemo še danes, predvsem v zgornjem toku reke. Nato smo si pogledali  interaktivno avdio knjigo »Rijeka Jadro na izvoru zgodovine«, edukativne igre za otroke, animirani film Čuvaj to kar je vredno in valilnico. V interpretacijskem centru smo si ogledali interaktivno karto reke, hojo po vodi in periskop narave. Nato smo imeli obhod po senzornem parku in po učni poti ter opazovali in opravljali naloge s pomočjo vseh petih čutil. 

Za konec smo po skupinah iskali skriti zaklad in ob tem reševali različne naloge.

V popoldanskem času smo se odpravili še na voden ogled mesta Trogir, kjer smo spoznali njegovo zgodovino in kulturno dediščino. 

SREDA, 29. 5. 2024

Dan se je pričel v učilnici šole, kjer smo po kratkem uvodu mentorice Vesne po skupinah pričeli načrtovati pouk na prostem. Midve sva pripravili uro SLJ za 4. razred. V načrtovanje smo zajeli: cilje pouka, namen izvedbe teh ciljev na prostem, možnost pomoči drugih sodelavcev, predmetno področje, ciljna skupina, kraj in čas izvedbe, načrt poti in njegov časovni okvir, potrebna dovoljenja – soglasja, načrtovanje prevoza, prehrane, načrtovanje možnih ovir v organizaciji in izvedbi ter možnosti rešitev teh ovir, pripravo navodil za učence, kriterije vrednotenja, aktivnosti učencev, priprava potrebnih materialov in pripomočkov, finančni plan.

Po načrtovanju dejavnosti na prostem je vsaka skupina svoje delo predstavila. 

Po teh aktivnostih je sledila strokovna ekskurzija na otok Brač, kjer smo si ogledali in spoznali kulturno dediščino in ostale naravne znamenitosti v mestu Supetar, na Vidovi Gori in v Bolu.

ČETRTEK, 30. 5. 2024

Zbrali smo se pred šolo in se odpravili do zaščitenega gozda Marjan nad Splitom. Naslov naše teme je bil Dan izven učilnice: MISLI MODRO. Na poti do Marjana smo opazovali in spoznavali rastlinstvo, predvsem drevesa in grmovnice sredozemskih pokrajin.  Marjan je zaščiteni park neokrnjene narave, kamor se Splitčani hodijo rekreirat, relaksirat in predvsem družit. Po uri sprehoda in spoznavanju rastlinstva na Marjanu, smo se odpravili do morja. Naša mentorica Vesna nam je predstavila nekaj posebnosti vodnega okolja in nam razdelila delovne liste, slikovni material in podala navodila za delo oz. raziskovanje življenja v morju. Tako smo ob obali iskali morske trave, alge, lišaje, živali…

V nadaljevanju smo na podlagi najdenih primerkov posameznih živih bitij oblikovali prehrambeno piramido, si ogledali ulovljene primerke in nekatere fosilne ostanke. Naredili smo tudi analizo sladke in morske vode ter njune vrednosti med seboj primerjali.

Popoldan smo obiskali virtualni muzej, kjer smo si ogledali sodobno in edinstveno preizkušnjo ter se potopili v svet enega izmed najbolj fascinantnih rimskih cesarjev Dioklecijana in njegove palače iz leta 305 našega štetja.

Večer smo zaključili v baru Ovčice s poslovilnim dogodkom.

PETEK, 31. 5. 2024

Zadnji dan našega izobraževanja smo se zbrali v učilnici šole, kjer smo se razdelili v 3 skupine in po krajših vajah za relaksacijo dobili navodila za opravljanje nalog. V roku dveh ur smo zunaj morali, na poljubno izbranih lokacijah Splita, posneti 10 kratkih filmčkov na različne teme.

Po opravljenem snemanju smo se zopet zbrali v učilnici, pregledali posneta gradiva posameznih skupin in opravili refleksijo opravljenega izobraževanja. Po podelitvi certifikatov sva se polni prijetnih vtisov in novih izkušenj odpravili na dolgo deževno pot proti domu.

Zapisali Katja Mauko in Majda Španbauer

Accessibility