Vzgojiteljici Nina in Janja sva se med 18. in 22. marcem v Barceloni udeležili strukturiranega tečaja z naslovom Social and Emotional Learning (SEL) in Preschool education.



Glavni namen izobraževanja je bil:
-
poglobiti razumevanje socialnega in čustvenega učenja (SEL) v zgodnjem otroštvu,
-
pridobiti konkretna orodja in strategije za delo z otroki na področju čustvene pismenosti,
-
razvijati kompetence za spodbujanje empatije, samoregulacije in pozitivne komunikacije,
-
raziskovati uporabo umetnosti, čuječnosti in reflektivnih tehnik kot del vsakodnevnega dela v vrtcu.
Izobraževanje je bilo interaktivno, ustvarjalno in zelo praktično naravnano, z velikim poudarkom na osebni rasti strokovnih delavcev ter povezovanju teorije in prakse.
1. dan: Uvod v SEL in osebna refleksija
Tečaj se je pričel z mednarodnim spoznavanjem udeležencev, predstavitvijo naših vrtcev in šol ter uvodnim predavanjem o pomenu SEL v zgodnjem otroštvu. Poudarili smo, kako pomembno je, da vzgojitelji znajo prepoznati in razumeti svoja čustva, saj s tem postanejo zgled otrokom. Opravili smo tudi osebno samooceno čustvenih kompetenc.
2. dan: Načrtovanje SEL dejavnosti in učnega okolja
Učili smo se pripravljati razvojno ustrezne SEL dejavnosti, ustvarjati vključujoče okolje in načrtovati učne ure, ki spodbujajo sodelovanje, spoštovanje in čustveno izražanje. V skupinah smo zasnovali učne primere, ki jih bomo lahko uporabili tudi v domačem vrtcu.
3. dan: Čustvena inteligenca in samoregulacija
Dan je bil posvečen razvoju čustvene pismenosti pri otrocih – kako jih učimo prepoznavanja, poimenovanja in uravnavanja čustev. Vaje, igre vlog in študije primerov so nam pokazale, kako otrokom pomagati pri razumevanju lastnih občutkov na varen in ljubeč način.
4. dan: Gradnja odnosov in socialne veščine
Preko različnih aktivnosti smo raziskovali načine za spodbujanje empatije, učinkovito reševanje konfliktov in krepitev medosebnih odnosov. Vadili smo komunikacijo s pomočjo »jaz-sporočil«, strategije »Cozy corner« (varni kotiček za umirjanje) in druge uporabne pristope za delo z otroki.
5. dan: Evalvacija in priprava akcijskega načrta
Zadnji dan smo namenili refleksiji o prehojeni poti, oblikovanju osebnega akcijskega načrta za uvedbo SEL pristopov doma ter evalvaciji celotnega programa. Tečaj smo zaključili s podelitvijo certifikatov in prijetnim druženjem.



Veseli sva, da sva imeli priložnost sodelovati v tako bogatem in navdihujočem programu, ki nama je dal nov zagon, znanja in ideje za kakovostnejše delo z našimi najmlajšimi.



Z velikim veseljem pa sva raziskovali tudi mesto Barcelona in ob tem neizmerno uživali.




