Strukturiran tečaj (Amsterdam, Nizozemska)

Vesela učilnica: Dragoceni nasveti za ustvarjanje radostnega razreda

Amsterdam, Nizozemska 18. 3. 2024 – 23. 3. 2024

Strukturiran tečaj o nasvetih za ustvarjanje radostnega razreda, je potekal v Amsterdamu, ki ga je španska kulturna šola Molinos de Viento, pod vodstvom predavateljice Nastajja Canello. Udeležili sva se ga učiteljici Nuša Ornik in Emanuela Šlebinger. Na seminarju so bile še učiteljice iz Romunije, Nemčije, Francije in Grčije. Picture

Cilji tečaja:

  • vključiti in ovrednotiti različne vrste iger in dejavnosti za krepitev ekipe v svoj učni načrt;
  • prepoznali svojo vlogo srečnih učiteljev;
  • razumeti tveganje dolgočasja;
  • izvedeti več o tem, kako zgraditi produktivno kulturo in rutino;
  • učinkoviteje uporabljati učne dnevnike in refleksijo.

1. dan

  • Uvodni pozdrav, pregled programa tečaja.
  • Predstavitev udeležencev, določanje ciljev, strokovni učni rezultati, pereča vprašanja.
  • Razumevanje raznolikosti in različnih učnih slogov.

2. dan

  • Učni profili učencev.
  • Pasivna, agresivna in asertivna komunikacijska praksa.
  • Jaz / ti stavki.
  • Znanost o motivaciji.
  • Kako v pouk vključiti razvijanje spretnosti komuniciranja.

Prva dva dneva seminarja o veseli in radostni učilnici sta bila v znamenju predstavitev. Po začetnih predstavitvah predavateljice, seminarja in pridruženih držav (Slovenija, Francija, Nemčija, Grčija in Romunija). Ogledali smo si primere pasivne, agresivne in asertivne komunikacije, pri čemer smo odigrale igro vlog in se same postavile v vlogo agresivnih in asertivnih poročevalcev. Spoznale smo, da imajo jaz oziroma ti stavki ogromen pomen in lahko veliko pripomorejo k uspešni komunikaciji, kar pa posledično vodi v pozitivno in radostno klimo v razredu. Z aktivnim poslušanjem osebi, ki govori/poveduje, pokažete, da jo kot poslušalec resnično razumete in sočustvujete z njo. Posredujete, kar ste slišali v smislu vsebine in občutkov druge osebe.  To je preprosto vaše najboljše ugibanje o tem, kaj doživlja.  Pri tem ni nobenih vprašanj ali rešitev ali svetovanja.  Samo poslušanje.
Študije kažejo, da lahko trajni in dobro integrirani programi socialnega in čustvenega učenja pomagajo šolam pritegniti učence in izboljšati dosežke in s tem učinkoviti pripomore k radosti in veselju v razredu.

3. dan

  • Univerzalni zasnovi za učenje: Zakaj nam lahko pomaga pri raznolikosti pri učenju v razredu?
  • OSCAR metoda (Outcome – izid, Situation – situacija, Choices – izbire, Actions – dejanja, Review – pregled)

4. dan

  • Atlas čustev
  • Drevo skrbi
  • Krog nadzora
  • Kolo čustev

Tretji in četrti dan smo debatirale o svojih čustvih, igrale igre in delale naloge, pri katerih je bilo podajanje natančnih navodil in specifičnih vprašanj in natančno usmerjanje ključnega pomena. Vesela učilnica ne izvira samo iz zanimivo pripravljenega gradiva, inovativnih učnih metodah, temveč iz uspešne komunikacije med učenci in učitelji. Ključnega pomena je vzpostavitev zaupanja ter prepoznavanje in upoštevanje občutij drugih. Ko se ustvari takšno okolje, se učenci počutijo sprejete in motivirane za učenje, kar vodi v boljše rezultate in trajno znanje. Dotaknili smo se tudi Maslowe hierarhije potreb in Bloomove taksonomije. Pomembno je, da so najprej zadovoljene potrebe po Maslowu, da se lahko učenci in učitelji počutijo sproščeno, sprejeto in zadovoljno. Šele nato, se lahko začnemo ukvarjati z Bloomovo taksonomijo, ki je pomemben člen pri podajanju snovi in razumevanju.

​5. dan

  • Refleksija in podajanje končnega vtisa.
  • Zaključna evalvacija.
  • Podelitev certifikatov.

Pridobili sva vpoglede v strategije, ki spodbujajo razvoj in aktivno udeležbo učencev pri pouku, razvoj socialnih veščin ter izboljšanje učnih rezultatov.
6. dan

  • Strokovna ekskurzija v vas mlinov Zaanse

Dan sva preživeli v majhni vasici, kjer sva si ogledali mline, videli kako izdelujejo lesene cokle ter degustirali sire različnih okusov.

 


Accessibility