Učiteljice in učenke Osnovne šole Apače smo se v začetku meseca aprila 2022 udeležile srečanja v mestu Siklós na Madžarskem.
Na naši šoli poteka Erasmus + projekt z naslovom Let’s Create a Motivating Learning Environment (Let’s CAMOLE), v katerega smo vključene šole iz šestih držav: Slovenije, Madžarske, Portugalske, Litve, Grčije in Nemčije. V okviru tega projekta smo se tri učiteljice in tri učenke od 4. 4. do 9. 4. 2022 odpravile na Madžarsko, na šolo Batthyány Kázmér Általános, ki se nahaja v mestu Siklós. Namen tokratnega srečanja je bil opazovati aktivne odmore, ki jih izvajajo na šoli.
Ob prihodu so nas pričakali otroci in starši, pri katerih so naše učenke bivale. Sprejeli so nas z velikim veseljem in pozitivno energijo. Prav tako so nas na šoli tako učitelji kot tudi učenci sprejeli z navdušenjem. Številni so kar sami prihajali do nas in se z nami pogovarjali, saj jih je zanimalo, kdo smo in od kod prihajamo.
Učenci in učitelji so vsak dan za nas pripravili bogat program. Prvi dan so nas razveselili s kulturnim programom, nato pa so sledile različne aktivnosti, preko katerih smo lahko spoznavali drug drugega in državo Madžarsko. V naslednjih dneh so za nas pripravili različne in številne dejavnosti, preko katerih smo imeli priložnost spoznati njihovo kulturo, izobraževalni sistem, življenje, navade in seveda aktivne odmore. Kot smo lahko opazili, se učencem na šoli omogočajo številne in različne dejavnosti, ki jim omogočajo, da so med odmori aktivni. Po hodnikih imajo postavljene namizne nogomete in mize za ping pong, na tleh pa imajo prilepljene različne oblike in igre, ki učencem omogočajo aktivno preživljanje njihovih odmorov. Prav tako se med dvema daljšima odmoroma vsi učenci šole v dveh skupinah odpravijo pred šolo, kjer imajo prostor za gibanje in sprostitev. Tako se vsi učenci vsaj enkrat v dnevu odpravijo na svež zrak. Učenci so tudi povedali, da imajo med odmori vedno možnost igrati družabne igre. Gibanje ima pri njih velik pomen, kar lahko opazimo že v njihovem učnem načrtu, saj imajo po programu 5 ur športne vzgoje na teden.
Imeli smo tudi možnost prisostvovati pri njihovem pouku, kar nam je omogočilo bolj podroben vpogled v njihovo delo ter nam dalo ideje, ki jih bomo lahko prenesli tudi v svojo prakso.
Celoten čas bivanja na Madžarskem je bilo čutiti močno povezanost staršev, otrok in zaposlenih na šoli. Kot je povedala njihova koordinatorica projekta, je prav ta projekt bil razlog, zaradi katerega so se vsi med seboj še bolj povezali.
Udeleženke smo se hvaležne za neverjetno priložnost domov vrnile polne nepozabnih spominov, novih poznanstev in prijateljstev, idej in zagona za naše delo v naprej.